torsdag 21 juni 2012

Hikas träning!

Idag skippade vi att ha någon speciell uppvärmning. Vi brukar alltid ut och skritta en runda på ca 20 min innan vi börja tärna i paddocken men idag stod kossorna precis hage i hage till hästarna och dante har koskräck... så tyckte att det va lite väl taskigt att lämna en häst själv med kossorna som har koskräck.

Idag gjorde vi inget speciellt egentligen. Jag började med att gå i U-korridorerna med Hikas i grimma och grimskaft. Då följde han efter som ingenting, vi gjorde det två gånger. Sen så tog jag av hon det och han gick lika snällt efter mig två gånger till. Så nu tror jag att han fattat galoppen ;)

Sen tränade vi även idag på stanna, backa och snurra åt båda varven. Mitt mål nu är att han ska backa så rakt som möjligt (det som bedöms på tävling sen). Han backar inte jätte snett.. men det kan bli bättre ;) Han är i alla fall super duper duktig fortfaranade och det är super kul att träna honom :))

Idag löste jag mina U-korridors problem med hinderstöd ;) Känner mig grymt smart... haha !



Tyckte att magen blivit mindre när jag hämtade honom i hagen idag... fast näe ;)

Inga kommentarer: