torsdag 28 juni 2012

Andante

Det har blivit lite ändrade planer i Andantes planering...

Planeringen var att han skulle stå hela sommaren och bara få gå på bete för att det har inte hjälpt att ut och gå (rehab träna) hela våren. Visserligen har det hjälpt lite men inte så mycket som vi ville.. då han fort. är skadad. Sen var planen att han skulle få massage regelbundet för att utesluta att det bara var något muskelärt som gör skadan.

Nu däremot vet vi att han är jättteeee stel i nacke, hals och rygg. Han får massage nästan en gång i veckan nu (ca 10 dagar mellan rum) för att han ska få bort sin stelhet. Dock kommer det att ta väldigt lång tid då han verkligen är jätte stel.

Sannah ringde även i tisdags och sa att hon pratat med sin lärare (som är equiterapuet) och han trodde som hon, att andantes "skada" enbart sitter i musklerna. Vilket i sin tur går att massera bort. Han tyckte också att jag skulle ut och gå med honom då dante förmodligen tappat alla sina muskler och läker snabbare om han arbetar sina muskler lite lätt och börjar sin uppbyggnad igen. Så därför har vi valt att göra som så att JAG ska "massera" honom varje dag innan jag går ut och gå med honom i ca 10-15 min, och sedan stretchar ut. Vi ska alltså ta upp rehab träningen igen. 

Jag håller alla tummarna i världen på att han kommer bli frisk nu, alla.


Inga kommentarer: