måndag 18 juni 2012

Dagens träning

Idag har både dante och hikas tränats. Dante har fått gå i 15 min och sen stretcha.. han tyckte väl inte att det var så super kul kanske, men han gjorde det i alla fall :)

Hikas gick jag med i också 15 min ca innan jag började med att öva på att han akulle hänga efter mig i paddocken. Han har fattat att han ska göra det nu så vi tränade på de två saker man gör i agility utan hinder. Det är dels att backa, det klarar Hikas av galant nu. Både när jag står jämte och börja backa så backar han med men också när jag står framför och går mot honom så backar han. Super duktig :))

Den andra delen är att han ska snurra åt båda varven, alltså både mot och ifrån mig i en ganska så smla rektangulär inringad grej. Jag ringade inte in något men han snurrad på stället så jag tror nog inte att han hade snurrat utanför de rektangulära streckade på tävling heller ;)

Sen kunde jag inte hålla mig så jag satte upp presseningsregnet och han gick igenom det två gånger utan att röra en min. Han är såååå duktig min Hikas! Jag trodde aldrig att han kunde lära så fort, verkligen super kul! :) Ska även ta tag i att köra in honom och även rida in honom!! Man kan inget annat än tagga när man har en så under bar häst :) Även Hikas fick stratcha ut efteråt.

En bild från idag när Hikas var nära på att hänga med in när jag skulle springa och hämta morötterna ;)