fredag 29 juni 2012

Andante träning!

Andante har idag bara gjort det vanliga. Masserats, rehabtränat (gå 10min) och sedan sträcka ut. Han skötte sig kanon bra fast det blåste värre än Gudrun ute.. nej, men nästan! När han sträckte ut halsen idag så knackade till så pass mycket att jag nästan blev rädd... trodde nästan halsen skulle hoppa ur led!! Men det tyder ju i alla fall på att spänningarna håller på att ge med sig i halsen vilket är super duper bra :D

jag har nog glömt att skriva det ... men för någgon dag sen när jag var ute och gick med Hikas på vägen så var dante kvar inne i stallet och när jag hade kommit en bit (så jag inte längre såg huset/ladugården) så hade dante kommit utfarandes från stallet!! Mamma hade som tur väl var inte gått in utan såg när dante kom i full fart ut ur stallet och matvrak till hästar man har så sprang han till hagen (2m innan grinden som var ÖPPEN) där det finns en massa gott gräs. Mamma kom efter i fullsken hon också.. och lyckades på något sätt ganska så enkelt få in dante i hagen och stänga om honom.
'
När jag sedan kommer tillbaka från min lilla skrittrunda med hikas ser jag dante i hagen och undrar ju självklart hur i hela friden han kommit dit då mamma bokstavligt talat ALDRIG skulle leda ut honom i hagen själv... men fick ju förklaringen av en lite lättare chockad mamma sen ;)

han hadepå något vis lyckats öppna eller knuffa upp boxdörren. För dörren var öppen och den gick och stänga som vanligt igen? Huvudsaken är ju att det gick bra :)


Inga kommentarer: