torsdag 28 juni 2012

Dagens träning andante

Idag började vi passet med massage. 5 minuter på varje sida masserade jag honom så hans muskler kommer i lite arbete istället för vila. Jag masserade enbart nacke, hals och rygg. Jag tycker redan att jag känner skillnad i ryggen, att han har börjat mjukna får se vad Sannah säger nästa torsdag :)

Efter massagen så gick vi på ladugårdsuppfarten i 10 min. Jag kan tyvärr inte gå ute i skogen/på vägen som jag egentligen skulle vilja då det är kossor åt båda hållen och dessutom får -.- Och har man en fux så har man.....

Efter de 10min på uppfarten så sträckte jag ut halsen genom att ta en morot mot magen på båda sidorna och sen genom frambenen. Han har lite svårt att förstå fort. vad det är jag vill att han ska göra då han gärna backar några gånger först för att "hänga med" moroten ;) Så söt! Sen slutade jag med att sträcka ut fram och bakbenen inne i stallet :) 


Som sagt, jag tycker att han har mjuknat lite i ryggen sen jag masserade sist vilket är några dagar sedan så jag hoppas verkligen att han ska bli bättre :) Vi ska också diskutera ikväll (mamma, pappa och jag) om vi ska ta ut ytterligare en för att kolla på dante. Detta är (tror jag) en equeterapuet som är väldigt duktig som kommer upp till tingsryd några få gånger per år. Men vi får se vad vi bestämmer ikväll. Jag trivs kanon med Sannah så hon kommer vi inte att sluta med i vilket fall som :) 

Medan dante och jag myste i stallet och rehab-tränade så tog Hikas tillfället i akt och vila upp sig ;) 


Inga kommentarer: