onsdag 8 augusti 2012

Tusen duktig!

Lika intensiv dag som igår, minst sagt! Men detta är en häst blogg så jag tar det jag gjorde på häst fronten här ;)

När jag kom hem möttes jag av ett gigantiskt torvberg utanför stallet, så det var bara att börja lasta in all torv i stallet. Vi får all vår torv gratis (bor "granne" men en torvfabrik) då alla känner alla här ute på landet och att en liten bit av hans torvmark är våran. Så nu du Elin har vi lite torv och börja med om din bonne blir lite sen med leveransen ;))

Jag har också mockat lösdriften som lyckade vara lika full på skit igen... hatar att mocka i halm!!! Men i alla fall så blev lösdriften din igen!

Sen tillslut så blev det en ridtur på lilla sötnöten också :) Han var så extremt fin idag så jag tror att vi kunde ersatt Roffes plats på OS! Han var både fin i formen och i takten, åh jag tror minsann att min älskling saknat att rida och få arbeta! Och fram för allt tror jag på att han snart kan frisk förklaras :)) För en gångs skull säger jag det inte bara för att jag hoppas utan någonstans vet jag att jag att han snart kommer bli frisk!

Som sagt ett kanon bra ridpass idag! Ni kanske tycker jag är jätte löjlig som tycker ett pass i bara skritt i 20min kan vara kanon. Men sitter ni upp på min häst, så lovar jag att ni också kan få den känslan!


Inga kommentarer: