torsdag 16 augusti 2012

Hikas träning!

Hikas har idag varit ute på pw/jogg runda med självaste mig! Vi passade på att ut och ta lite tid ihop när dante stod inne med sitt täcke+paddar.

Hikas var super skön och rolig då han först skulle visa upp sig för fåren som är hos närmaste granne för att sedan få världens spel när han träffar på hingsten i hagen lite längre fram! Svansen rakt upp i vädret och världens flygande trav ;) Ibland undrar jag om jag inte har två hingstar i mitt stall och inte två kapade sådana....

Hikas verkade i alla fall uppskatta egentiden! Precis lika mycket som jag gjorde :) Måste försöka komma igång med Hikas träning precis som jag gjort med dantes nu!

Btw! Höll nästan på att glömma att vi gav nog de 8 danska killarna lite längre bort deras "dagens skratt" då jag aldrig hört några skratta så högt i hela mitt liv! Såg kanske lite roligt ut när man kommer joggandes med en häst i ett grimskaft.. men vad gör man inte för att få upp konditionen på en häst som varken är inriden eller inkörd? ;) Sen att dom skulle försöka säga "hej" på svenska gjorde ju min dag!! Tur att man kan ha glädje av de grannar man faktiskt har, hehe!

Inga kommentarer: