söndag 13 maj 2012

Skogsritt!

Klockan ringde redan vid sex i morse och redan tjugo över var jag ur sängen... imponerad ;) Hästarna fick frukost och sedan var det min tur. Efter lite summerland tittande på tv så gick jag ut i stallet.
Dante fick rida en "lång" runda med mamma och mig. Gick super bra, lugn och en glad dante va det! Traven var han lite för ivrig i och blev lite stark.. men jag kan förstå han om han tyckr det är kul att göra någonting annat än att skritta ;)

Hikas blev lite ompysslad också. Släppte dante i hagen och "släppte" hikas utanför hagen där det goda gräset finns. Stod och ryktade honom i säkert en halvtimme, tror nog både Hikas och jag njöt fullt lika mkt i morgonsolen!

Pappa hjälpte mig att fixa "lösdriften" också så nu står dom ute dygnet runt! Dante har även fått på sig sitt nya flugtäcke och sin gamla flugluva, hoppas allt sitter där det ska även ikväll ;)





Inga kommentarer: