måndag 30 april 2012

Morgonritt

Var ute på en supermysig skrittrunda på dante med mamma i morse. Visserligen mamma på cykel (om man bara hade haft en häst intresserad morsa...vilka mysiga ridturer det hade blivit!) men det gick finfint! Dante skötte sig kanonbra och jag var mer än nöjd när vi kom tillbaka efter en ca 40min i skog och mark.

Igår blev jag som vanligt lite inspirerad av Tobbe Larsson som håller i tv programmet ponnyakuten. En av alla mina stora idoler, lätt! Han visade i alla fall att nästan allt handlar om tillit när man vill få en lugn och trevlig häst. Var ju bara tvungen att prova detta på min lilla söta Hikas.. och det FUNKADE! Han springer lös efter mig i skritt och trav, stannar och kan backa. Måste fixa en film på detta, stolt ägare även idag! 





Vad är ett liv utan hästar? 

Inga kommentarer: